Stichting Life

Living Innovation For Education

Dierenverblijven

Het project diermanagement en dierverblijven is een doorlopend project dat in 2011 is gestart.  Met het project pakken de projectleden elk jaar een klein stukje op van het diermanagement op Terra MBO Meppel. Het uiteindelijke doel is om het gehele dierbestand zelf te beheren.

In het project komen er verschillende aspecten van het beheren van het dierbestand aan bod. Zo is er een gedeelte dat zich bezig houdt met de medicatie, de diergezondheid, het uitzoeken van de juiste voeding en het constant proberen te verbeteren van het dierenwelzijn en de dierverblijven.

Zo is er in het schooljaar 2014-2015 een nieuwe stelling gekomen om onze knaagdieren in te huisvesten. In het schooljaar 2015-2016 zijn er in het terrariumlokaal nieuwe terraria's gekomen, die volledig zijn ingericht voor de huisvesting van nieuwe pijlgifkikkers. Ook zijn er plannen om een nieuw buitenverblijf te creëren voor de landschildpadden en konijnen.

Kortom, in project diermanagement en dierverblijven hoeft niemand zich te vervelen en dragen de projectleden op een leuke manier iets bij aan het onderhouden van het dierbestand.