Kind en dier

Kind en Dier is een project die langs scholen gaat om leerlingen informatie te geven over bepaalde diersoorten. Wij houden ons daarnaast ook bezig met evenementen bij bijvoorbeeld dierenklinieken, markten of open dagen. Dit jaar hebben wij op de perenpluk dag gestaan met een stand. Wij hadden konijnen en cavia’s mee en ook nog een Syrische hamster. De kinderen konden ook nog een speurtocht doen met vragen die te maken hadden met dieren. De hamster deed mee aan de race in de speciaal gemaakte hamster/cavia race. De kinderen hebben een super leuke dag gehad en de uitvoering was zeer geslaagd.

Ook hebben we een aantal uitvoeringen gehad bij dierenklinieken. We hebben voor die dierenklinieken jeugdmiddagen georganiseerd. We hadden verschillende activiteiten bedacht, zoals het maken van een katten speeltje van wol, het maken van een groenteslinger voor knaagdieren, puzzel met voer (Welk dier eet welk voer), de kinderen konden knuffelen met de konijnen en cavia’s en we hadden quiz-vragen opgehangen door de hele kliniek. De kliniek had zelf ook nog een aantal activiteiten bedacht, zo konden de kinderen met hun knuffel op spreekuur bij de dierenarts en kregen alle kinderen een goodiebag mee naar huis. De uitvoeringen waren allemaal erg geslaagd.

Heeft u interesse gekregen in ons project? Stuur gerust een mailtje naar het onderstaande e-mail adres: Projectkindendier@hotmail.com

Of stuur een berichtje via onze facebookpagina:

Project Kind & Dier