Stichting Life

Living Innovation For Education

Paard en leren spel

De inhoud van dit project gaat over een quiz spel Paard & leren. Zoals de naam al aangeeft gaat het over paarden. Tijdens dit project gaat de groep opzoek naar 3 basisscholen en 1 manege. Het is de bedoeling op de basisscholen 2 theorie middagen te geven door middel van het spel. De basisscholen zullen gezamenlijk een praktijk middag hebben op een manege.

Tijdens de praktijk middag zullen de kinderen de informatie toevoegen die ze door middel van het spel hebben geleerd. Het spel bestaat uit 4 onderdelen. De onderdelen zijn: Hoe leeft een paard, De verzorging van een paard, Het lichaam van een paard & sport en plezier met een paard.

Tijdens de theorie middagen op de basisscholen zullen er 2 onderwerpen per keer besproken worden. Je begint met het kijken van het juiste filmpje van de dvd. Vervolgens staan er vragen op de achterkant van de kaarten die je door middel van een quiz gaat afnemen. Het gaat om kinderen van groep 6,7 & 8.

Het doel is dat kinderen meer leren over de leefwijze en het verzorgen van een paard.